دل نوشته های ماهک و پیشول

بوسه اختراع طبیعته برای زمانی که کلمه احساس رو بیان نمیکنه...

دل نوشته های ماهک و پیشول

بوسه اختراع طبیعته برای زمانی که کلمه احساس رو بیان نمیکنه...

۲۲

با سلام خدمت عزیزانی که از مراسم باستانی چهارشنبه سوری جان سالم به در بردند. اول از همه به بررسی برخی از کارکردهای مهم این رسم دیرینه و ارتباط آن با دوران و شرایط معاصر می پردازیم:

۱.همانطور که مستحضرید مهمترین کارکرد هر مراسمی (ملی،مذهبی،شادی،عزاداری) زدن مشت محکم به دهان شیطان بزرگ است   که به حمدالله مردم ما اینبار هم حادثه ،ببخشید،حماسه آفریدند. اصولا اگر امریکا اندکی اهل تفکر باشد(که البته تا کنون نشان داده که بیشتر اهل عمل است ) با خود می گوید:"اینا که برای یه جشن میوفتن به خودسوزی و نارنجک اندازی وای اگر رهبرش حکم جهادش دهد (یعنی وای به وقتی که جنگ بشه!)"
۲.مراسم امسال نشان داد که به حول و قوه الهی از نظر تجهیزات و دانش هسته ای به خودکفایی کامل رسیده ایم و به جای مواد محترقه خطرناک و سنتی از قبیل اکلیل سرنج از این پس می توانیم از اورانیوم غنی شده استفاده کنیم (تازه بوی بد هم نمی ده )
۳.امسال درمورد روز دقیق برگزاری این مراسم شبهه ایجاد شده بود که البته شک مقدمه رسیدن به یقین است و اشکالی ندارد ، مضافا آنکه در چنین شرایطی نو جوانان و جوانان مقداری از مهماتشان را برای هفته آینده ذخیره کردند که این خود درس خوبی برای یادگیری صرفه جویی و پس انداز و استفاده بهینه از امکانات است.

مسئله خونه تکونی:

ظاهرا این خونه تکونی واجب کفایی اعلام شده که وقتی یکی اون رو به عهده می گیره این مسئولیت از دیگران ساقط می شه... بیچاره این داداشیه من!! امسال این امر خطیر افتاده بود گردن ایشون. و منم که از صبح می رفتم سرکار تا ۱۰ ۱۱ شب. به قول معروف صبح خروس خون می رفتم و  شب شغال خون بر می گشتم.   البته هنوز هم ادامه دارد. ماهکم امروز زده تو مد خونه تکونی قراره امروز برم با هم بریم یکم خرید کنیم.  اما تا الان من اینجا نشستم دارم این پست رو آپ می کنم. حالا که رو مد خونه تکونیه یکم دیرتر برم تا کاراشو تموم کنه بهتره.  خدایش پلید نیستم این جوری نیگا نکنین گردنتونم تکون ندین اگه می تونستم می رفتم کمکش.

خرید عید:

جمعه جاتون خالی بعد از کلاس ماهک رفتیم براش عیدی خریدیم.   یه وسیله که اغلب خانوما ازش استفاده می کنن. و تا دلتون بخواد اطلاعات عمومیم در این زمینه رفت بالا. تو خرید اصولا تا همه جارو نگردم و چیز جالب پیدا نکنم امکان نداره اقدام به خرید کنم.  ماهکم این مدلیه. خیلی از آدما رو دیدم فقط مهم براشون خوشگلیو ظاهر جنسه بعضیهام تا زیر و بم جنس رو در نیارن و پدر صاحاب بچه فروشنده رو در نیارن خرید نمی کنن.  یه نوع وسواس یا سلیقه فردی همیشه تو این زمینه ها دخیله. من به شخصه تو خرید کردن کیفیت و کارایی جنس برام خیلی مهم بوده. 

شاید امسال دیگه فرصت نکنم پستی آپ کنم. پیشاپیش عید رو به همه دوستان تبریک می گم.  سالی که در پیشه سال خوکه می گن سال خوک سال ثروتمند شدنه. پول میاد   !! امیدوارم در سال جدید هر کی هر آرزویی داره بهش برسه.


پ ن : من نمی فهمم این روزای آخر سال که آدم اینهمه کار داره چرا هی زرت و زرت تعطیله...